Thursday, January 3, 2013

New Year 2013 @ Kg Changkat!

Cadangnya nak buat BBQ mlm new year..siap sms bagai n kutip RM100 per family. HMM i pun ok lah kan..folo je...so hari ahad i dah berkampung di rumah mertua..mak ayah baru balik pasar beli ayam n kambing dan sebagainye. Then, boleh x de orang nak tolong2. hhhaaiiisshhh kang kalau cakap salah terlebih cakap sentap kan? so being me...sampai je umah aku tolong cuci kambing..banyak la gak, mula2 encik Hazly nak buat pastu tetibe ade org datang riuh2..rupenya jiran depan umah suami dia meninggal mati lemas kat sungai kat situ..hmmmso ayah n En hazly pergi lah..my FIL ketua kampung ye,so sangat la super duper bz!
so okay la...i cuci! 1st time okay! hahahha not bad la..
then bila malam lepas sorang-sorang balik rumah memasing..aku jadi musykil jap...blur jap..kata nak buat BBQ then kenapa x de orang? kalau la aku x de , kesian lah mak mertua aku ..sorang2 buat keje. bukan kan lah nak kata aku ni menantu baik...semua menantu pun baik..tapi tak agak2 la korang buat mcmtu kat mak. hmmm ape2 lah...ade aku kesah???? kesah sebenarnnye hahahhahaha...
jauh di sudut hati my in law, i know diorang terasa...tapi x pe la...makan hati berulah jantung la kan...

so malam tue aku n mak marinate kambing...petang tu aku dh beli bahan2 dah..tambah2 kan ape yg kurang la, kejap kejap call mama...mama mcm mana nak marinate? pakai ape? mcm ni ye?cam tu ye...ok siiaapp! terus simpan dlm fridge. then esoknye aku ngan mak la buat berdua sambil jage anak2 ok...kejap2 affan nangis, adik pukul dia..kejap2 aqeel nangis sebab abang lanyak dia..kejap2 yg sorang berak kejap2 yang sorang sibuk nak tolong cooking...mcm2 hal la! but seronok la..walaupun malam tu kaki sakit2 hahaha. it was worth it!







sorry lah gambar agak blur..bebudak x duk diam.

menu malam itu ialah...

nasi goreng udang kering
potato salad
kambing-bbq
ayam-bbq
sosej-bbq
sos black pepper
sos percik
Garlic Bread
jelly n cocktail

semua yg di atas i buat ye..kecuali sos percik, itu mak buat. bangga kejap! sebab semua abis! tinggal sikit2 utk bekpes esok..then abis licin semua! Job well done Nabila!



No comments:

Post a Comment

Affan n Aqeel

Affan n Aqeel

Affan - 7 months (so cute ...)

Affan - 7 months (so cute ...)

Shibam Aqeel- 7 months

Shibam Aqeel- 7 months