Friday, June 1, 2012

AKU & KERETA...

aku n kereta2 ku...banyak kenangan laa...

my first was a gift from my mama (on ny bday)...terkejut gilee mase tu...tetibe je mama kol suruh kuar (mase tu dul apt, nasib baik umah ground floor) kuar kuar ade kete biru..yang bawanye ialah bf aku( skrg dah jadi hubby la) ...so sweet..!
ke hulu ke hilir la bawa blue car...my first long distance drive ialah ke Tasik Chini, Pahang. Mase tu aku n geng kelas wat volunteer gi menagajar kat sekolah rendah sana..wat tuition la. BBEESSSTTT...
itulah kenangan time study...time2 mcm ni la kite dpt enjoy n byk pengalaman....
besok nak final exam nie..mlm tu bleh gi tgk wayang tue...ish ish ish..but all of that ialah PRICELESS..
yang tahu gelak..suke2 ..je...mase tu x yah pikir komitment pun.

Then bile dah kerje,baru beberapa bulan kerje la (5 bulan kot) mase tu bz nak wat persiapan kahwin...n mase tu gak la aku jadi part time English Lecturer kat MIIM(akademi TV3) lepas kerje JE gi kerje lagi sampai 8 or 9 mlm. Gigih ni cari duit..hahha...tapi alhamdullilah..Allah permudahkan. Mase tu Blue car la kekasih hati, pengarang jantung.. kejap kesini kejap ke sana...minyak pun save je... aku n kereta mamang aku jage service x pernak fail lagi la...TIP TOP la...pastu bila kahwin..En Hazly dpt keje yang kena kesana kesini..n he needs car. So dia pakai blue car n aku beli Silver car. Kete size same je..tapi asalkan aku bleh bayar bulan2 ok la kan?...Silver car adalah aset pertamaku.  Sampai sekarang silver car still with me n i'm still using it. Silver car lah yang aku bawa ulang alik ke Pekan Pahang. Sangat sayang my silver car.

Dan bila keluarga aku bertambah..kene la cari kete besar kan..so cari punye cari..n ikut pada komitmen my Grey MPV kuar. sekali lagi syukur. Then mase ni kete pun dah banyak kan, kebetulan plak my kazen nak pakai kete and he asked for one car..so he took my Blue car. sambung bayar je..LuCKY him..x yah bayar kat aku ape2 pun...then En Hazly beli Skuter besar. Senangkan gi keje naik moto, save ckit! Now kemana shj with Grey Mpv laa..my silver car ,aku bawa gi keje je.

and now dengan rezki yang Allah bagi lagi...I have new SILVER car! Insyallah next week Keluar kot.
Walaupun aku beli semua kete biase2 je..tapi semua beli dengan my hard earn money. Sekarang ni aku dah sambung Master degree. so akan jadi lagi Busy la nampaknye. Bersyukur sangat padamu ya ALLAH kerana ko limpahai aku dan keluarga ku rezki mu.So sekarang ni kena kerja lagi kuat la sebab komitment dah bertambah. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment

Affan n Aqeel

Affan n Aqeel

Affan - 7 months (so cute ...)

Affan - 7 months (so cute ...)

Shibam Aqeel- 7 months

Shibam Aqeel- 7 months