Monday, March 26, 2012

paint and RED!

Wahhh weekend baru nie...sangat la penat ....aku x penat la sgt kan...sebab aku x buat ape sgt pun ...kuar duit je byk hahahahha.......tu yg lagi peennaattt tue....hahahhaha ...
my abang sepupu (we all ni dh mcm adik beradik la) sgt rapat! he just got married last year in november. So dia kan keje kat MAS Subang , He got a fren's house at Kg Melayu Subang so sewa tu oklah for his budget...memula tu kan bila dia ckp umah kampung..dlm pikiran family aku dh pikir mcm2 dah...u know la kan kampung..my aunty siap imagine belakang tu ade semak2 la...pokok pisang banyak laa....hahhaa
tapi jangkaan kami meleset....the house is actualy pretty good....eventho just a kampung house with 2 bedroom but its spacious laa...hanya we all kena touch up banyaklaa..tapi itu semua keje laki2 la....
2 hari ni..keje diorang hanyalah cat cat 1 umah...stamdard la bila nak masuk umah sewa mesti la kena cat...lebih2 lagi umah kampung....sampai siling2 pun kena cat bagi nak mumutihkan balik siling nye....
At least umah abang ni luas la...dr sesetengah umah teres yg medium cost tue...siap ade laman lagi...KELAASS uuu... dah ala ala Semi D gitu hahahhaha....

Don't worry abang ...belajar hidup sendiri lebih bermakna....u will learn lots of thing...but your wife need to help out too ok...jangan laa semuanya ko nak wat...boleh patah jiwa raga nanti....semua adiah kawen aku dah ade kat umah ko...so jage elok2 ye..... "winkwink"

On saturday tu aku datang aku x bawa bibik...mase Affan n Aqeel blum menunjukkan belang lagi..still semua under control...hanya x larat nak mengejar si Aqeel je la...sibuk dia nak main kat luar...umah kampung la katakan...kengkawan plak ramai...so Sunday tu bibik folo skali la...sebab we all bawa byk barang laa...pingagan mangkuk,dapur, kipas...and many more la...dah la suamiku x de kan...Mr Hazly dah start class kan..so pepagi we all sent him to shah alam then petang baru amik dia...dookkaatt je kan...
Nanti dah siap semuanya aku upload pictures ye...transformasi...tapi now ade gambar the making of the house je..

Dia la budak paling Handy Manny!!! aku rase dia celup cat berpuluh kali kot..

this is my abang!! ko tgk suis dia pun yg tahun 60an tu..ke..ttiikk..tttaakk..

dia punya la ligat..x reti duk diam...sendiri jatuh then tersasung kene bucu pintu..
ini dia..Pro painter!!Mr Pali..
aKU gerenti umah ni siap nanti dari luar je umah kampung...tapi bila masuk..mcm condo laa...HAHAHHA
oohhhh dekat sini...Subang Perdana ade satu kedai- bukan kedai pun..2 mamat ni jual kat parking lot je jual laksa n cendol....serious memang terbaiikkk laa....aku lupe nak amik gambar ..nanti aku amik ye...orang sanggup beratur ang tunggu tu...just for a laksa....kuah dia pekkkaaatttt rase seeddaapp laaa... pastu taruk ppeettiisss lllaagii terangkat!!!MEMANG TERBAAEKK!!!

SO bila dah petang tu aku,chewa n mama pun pergi la amik En Hazly kat shah alam and Su (girlpren pali) dia pun study gakk tapi uitm laa..kebetulan plak dia pun ade class aritu so dah alang2 tu amik skali je la...
AEU wat class berdepan dengan Jakel.... mula2 tu semua x nak masuk...so lepak2 kat Old Town Kopitiam DULU minum kopi n mkn roti bakar.... pastu laki aku x kuar2 lagi...so we all pun look see look see la kat Jakel tu... dah masuk tu time tu plak la wat "HAPPY HOUR" cotton silk 2 pasang RM 100..waahhh rambang mata semua orang... dalam Jakel tu dah macam pasar...org pilih kain mcam pilih buah2 je...punya la ramai mamusia..!..aku x beli pun ..huhuhu beli untuk sepupu aku ade la..buat baju raya...

alu beli yang de happy hour boleh??? hahaha Aku memang dah cakap tahun ni aIwant RED .... so ade satu cotton silk ni sgt la cantik ...bila ko tgk c mcm cotton pun kain licin tapi bila ko pegang it is cotton!  Design cantik ..No bunga-bunga ok...!!! black and red.....laa..so aku amik la 4 meter ... 1 meter RM 35..ok la kan...murah je pun... pastu jalan 2 sikit..kan baju melayu cotton SB line merah jugak...RM 10 semeter..ape lagi aku amik la  9 meter ..nak wat baju En Hazly,Affan and Aqeel....
tu laa sape suruh laki aku turun dr tempat beljar tu lambat sangat!!! kan dah beli membeli!!! buutt I llikkkee!
so Minggu ni aku nak antar kat TUM TAILOR Bangi...AKU MMG WAT BAJU kat dia...mahal ckit la tapi sedap pakai...

okalah u oll...banyak plak aku mengarut...
TTFN TA TA FOR NOW...

No comments:

Post a Comment

Affan n Aqeel

Affan n Aqeel

Affan - 7 months (so cute ...)

Affan - 7 months (so cute ...)

Shibam Aqeel- 7 months

Shibam Aqeel- 7 months