Wednesday, March 7, 2012

B4...After and Next....

Did I mention to u that my suami pun further stydy gak??
hmmm...aku pakse gak dia further study!!! dah alang2 aku sambung master tue ape slahnye sia sambung belajar kan???
so we all buat tempat yang sama gak.. with AEU University..but dia amik Operations & Project Management. In life nie..from my perspective laa. we have to learned...make goals , and make sure u achieved it!! so bila nak wat goal setting , u must think think think..jgn pakai letak je..sebab takut nanti x bleh achieved!... pelahan-lahan kayuh tak pe dik, jangan terus naik LRT...nanti banyak bende yang akan tertinggal...
sometime valueble lessons nie kena belajar dari orng yg berngalaman...yg tua2 la....learn from them..listen to them... insyallah kite akan belajar sesuatu.

Belajar nie takkan habis....sampai bila2 pun boleh belajar..ilmu bleh bawa ke mana2...sekarang ni setakat nak survive idup bujang aku rase boleh lagi laa...tapi bila dah bekeluarga ko kena fikir banyak.....
semalam I was talking to my bestie, she's getting married in July 2012..so x lama lagi tu...tapi mcm2 dugaan dia... biase la...dugaan org nak kahwin mmg banyak...aku dulu pun kena Test gak ...tapi Alhamdullilah semuanya A-OK! semua org nak kahwin nak wat loan..tapi bukan aku tak galakkan tapi..takut nanti terjerat diri... sekarang nie Interest sangat la tinggi.... aku nak wat loan utk study pun pikir berpuluh kali.... tapi i choose EPF...BERSUSAH2 sekarangkan BERSENANG2 kemudian...
Tapi loan utk kahwin nie..hmmm....tah lah few of my sedare mare sepupu sepapat ade la wat loan sebab nak kahwin...mase kahwin mmg indah semuanya tapi bila ade yang kahwin tue sesubur mcam tanah kat gunung tue...ssswwoosshhh Congrats anda pregnant... wahh mmg happy kan... tapi...budget mmg kene budget la kan... if dapat family members yang sudi membantu Alhamdullilah syukur sangat tapi if yang asal boleh jer....
bayangkan kalau gaji ko Rm 2-3k ONLY...ko kn  bayar umah and kete dah abis half of your salary ...nie blum bayar PTPTN, loan2 lain lagi, grocery lagi...petrol and tol lagi...This is life!!! Inilah Duniawi semuanya pakai duit.!! kalau lah duit bleh petik dr pokok je kan senang...(berangan la) hahaha
so ladies and guys...think think before and after and the Consequences.

Aku ni pun x la kaya mane pun, berduit banyak pun tak laa.. tapi aku bersyukur dengan ape yang ade..semua ornag ade pasang surutnye kan?tak terkecuali aku nie...tapi aku percaya duit boleh cari asalkan kite kena usha lebih jer... tapi jgn plak ko wat keje2 yg x patut...

TTFN..ta ta for now....

No comments:

Post a Comment

Affan n Aqeel

Affan n Aqeel

Affan - 7 months (so cute ...)

Affan - 7 months (so cute ...)

Shibam Aqeel- 7 months

Shibam Aqeel- 7 months