Thursday, May 23, 2013

Al Fatihah

Last Saturday, after bawa anak2 jalan2 kat Mines then  we all ke Gombak, then bila sampai Mak ajak gi umah Abg Long En Hazly. So moh le kite! dekat SG Penchala. Rumah besar so ada kawasan bagai..anak2 aku punyalah happy sesangat! Then kat rumah tu ada tadah air hujan , untuk siram pokok la..hmmm nan ado! mula Aqeel celup-celup tangan..ceh ceh manja je celup celup tu pastu dalam 10-15 minutes tue dia dah start celup kaki........................pastu ........2 belah kaki........................pastu dengan dia- dia sekali masuk dlm besen tue..! Nasib baik lah In law Abg Long x de gi Tour NZ u olls! kalau ada maalluuu aku!

Then dapat kol dalam pukul dekat2 pukul  7pm kot..Kol dari Pak Cu Temerloh..kata Atok baru je meninggal. Innalillah....terkejut jgk aku dgr sebab tak dengar pun atok sakit2 ke..last jumpe masa raya..still sehat je masa tu. hmmm tapi his already 95 years old..sakit tua..Al fatihah tok.
then aku calling2 lah semua adik beradik aku...cadangnya nak balik malam tu gak..tapi mengenangkan aku ada 2 hero yang lasak, so after subuh mase anak2 tgh tido trus shoot ke Temerloh. We all sampai Jenazah tgh dimandikan... after mandi then sesi cium2..sebak nya masa nie...pergilah atok bersemadilah kau dengan aman , semoga kau ditempatkan di kalangan org2 beriman.Arwah abah n nenek ada tu tunggu atok. Arwah atok aku imam masjid..mawalaupun dia dah 90 lebih..still boleh jadi imam lagi ye..!bercahaya je muka atok.

then ke kubur..dulu scary oo kubur nie sekarang dah ok sikit lah..kibur tgh2 hutan kan..sccaaryy lah..ramai orang yang datang ziarah..saat baca talkin tu..punyalah sebak sebab yang baca talkin tu pun kira2 sedara gak...sambil baca talkin boleh dgr suara sebak dia..semua org pun sebak..arwah atok org baik2..








Kubur arwah atok selang beberapa langkah je dgn kubur arwah Sudirman (sedara jugak tu, rasenya kazen arwah abah) Al Fatihah Atok Ahmad and kepada semua yang telah meniggal dunia. ALFATIHAH.

No comments:

Post a Comment

Affan n Aqeel

Affan n Aqeel

Affan - 7 months (so cute ...)

Affan - 7 months (so cute ...)

Shibam Aqeel- 7 months

Shibam Aqeel- 7 months