Monday, July 30, 2012

Shopping Raya

baru ramadhan ke 10 tapi kat radio dah berkemundang lagu2 raya.. en Hazly pun dh start pasang lagu raya dlm kete...on the way nak balik kampung...hahha padahal balik bangi-gombak bukannye jauh pun...kekadang amik jalan jauh jauh..je feeling lah balik raya jauh ckit..hehehe

this year aku x pergi pun mall..pavillion ke midvalley ke OU ke Curve ke..semua x pergi..semua beli dekat2 umah aku je..in Bangi ni macam2 ade u oll.. kedai tudung and baju kurung jgn cakap lah...berlambak kat bangi nie.. mungkin kalau pergi jln Tar dapat murah cikit lah kan..tapi kalau setakat beza 30, 40 hingget...hmm x pe lah beli kat Bangi nie..nak gi KL dengan minyak nye,tol,nye,bayar parking lagi..and time consuming la..pastu nak terkejar2 berbuka. hmm memang semua aku beli kat are umah je lah.. and banyak jugak aku dh beli dolu2, aritu aku check2 rupenye baju anak2 aku banyak..sgt banyak..yang belum pakai pun ade. so pakai lah raya ye..they still small x tau ape pun..

this year asalnye tema nak warna merah..tapi En Hazly x mo beli baju melayu..dia siap warning aku..u jgn beli ye baju melayu i n anak2..x mo! dengan mama sekali dia cakap. huhuhuhu sedih hati nie..."menusuk kalbu la" katanye raya tahun ni dia and anak2 pakai jubah. ooooo..rupenya mase mama gi umrah bulan march dulu ade beli baju jubah lawa2 yang stock kat KL ni RM 200-300, dia beli sepasang En Hazly,Affan n Aqeel. buat ape membazir...katenye la...bini dia ni kan suke membeli... x pe save duit. "winkwink" so this year Daddy and anak2 pakai jubah putih and mummy dh beli pun baju kurung kaler putih-turquoise green bermanik2 full lagi..

aku ade beli baju kurung chiffon warna merah menyala..kain bertingkat2 lagi..dalam gambar nampak lawa (beli thru fesbuk)..bila dapat aku mcm kureng sikit...so bile mama tgk jahitan dia x lawa..aku pun mcm kureng lah...tapi mama dh betul kan jahitan tue..so boleh lah pakai untuk beraya.
ooo kedai budak2 yang baru buka kat bangi tu name dia"TATEH" dekat seri bangi seksyen 8,owner dia WANA kat situ baju semua imported...diorang ni pun amik from supplier mothercare so the quality is superb lah. kedai pun cute je..aku shopping sini je lah..baju kurung aku n mama pun beli kat sini. we spent in this shop je nearly 1k. hohoho...abis bonus aku kat sini...tapi i puas hati..!!!aku x dpt bayang kan if i have a daughter...hhuuiisshh yang sekarang pun shopping dh seriau aku.! itu lah bila ade anak nie..semua prioroty kat anak, kat mak nye biase2 pun takpe.

nasib baik kasut diorang aku dh beli kat Singapore mase time Crazy sale singapore..worth it lah dapat Osh Kosh shoes 2 pairs for $50, then ade lah beli 2 pasang baju n seluar utk Affan n Aqeel, pastu baju yang mama beli kat London pun banyak lagi yg xpakai...banyak ye means really banyak. sobarang2 anak2 settle!!! barang aku pun settle!!aku beli fit flop je, itu lah kasut/sandal raya aku..sebab harge nye yang mencekik darah so 1 pair is enough..itulah sandal nak pakai ngan baju kurung itulah sandal nak pakai dengan jeans multi tasking sandal!!!
oklah kan fit flop fleur ni...
my muiti tasking sandal.

sekarang nak tukar duit raya je..aku call bank-maybank esok 31st July baru bleh tukar duit raya.

oklah..i nak sambung keje office and sambil wat assignment yang bertimbun2.

bye

No comments:

Post a Comment

Affan n Aqeel

Affan n Aqeel

Affan - 7 months (so cute ...)

Affan - 7 months (so cute ...)

Shibam Aqeel- 7 months

Shibam Aqeel- 7 months