Monday, September 30, 2013

HFMD strike again!!

Assalamalaikum .............
BZ u olls.....
last week Aqeel kena HFMD....AGAIN!
Dulu kena mase setahun sekarang dah 2 tahun 8 bulan kena lagi...
but this time mild and x teruk macam the 1st one.
Tapi dalam mulut Aqeel penuh ulcer...
sian my bam bam ...susu x minum 3 ari...nasi x nak...
nak admit tapi KPJ Kajang penuh..so jage dirumah.
Nasib baik dia nak mkn nestum ..so mkn tu je la..



kali kena x teruk..kat bontot pun naik bintik2 gak tapi sikit2 laa..

Ubat nye ialah:
Paracetamol ( sebab dia demam)
Spray Ulcer mulut
Gel untuk dlm mulut 
and cream utuk sapu kat bintik2,

So kalau yg mane anak kena HFMD ni..jgn panic...memang anak2 takkan minum susu n mkn..but as long as dia x lembik jgn risau. It will took about 4-5 days to heal.
Anak memang akan meragam je..cranky and mlm x bleh tido.
tapi kena tabah je lah...

*sekarang tgh berleluasa virus ni..so semua jaga2 ye..
dia boleh berjangkit dlm 36 jam.

Affan n Aqeel

Affan n Aqeel

Affan - 7 months (so cute ...)

Affan - 7 months (so cute ...)

Shibam Aqeel- 7 months

Shibam Aqeel- 7 months