Tuesday, June 18, 2013

Ini lah anak aku!

Aku tak tahu lah anak aku nie memang lasak ke atau dia memang cengitu. Sekarang ni dah kurang hypernye, hanya bila dia mengamuk tu still x boleh nak control. Nak berhempas-hempas badan, berguling-guling kat lantai..pantang ape yang dia nak tak dapat dia ngamuk lah...normally what I would do is, buat dunno je..aku jenis ko nak nangis, berguling-guling ke nak melompat2 ke, lantak ko lah nak, sebab lagi kite pujuk lagi dia naik antu, so lebih baik aku buat tak tahu..he will cool down himself...memang lah nanti org tgk ko mcm mendera anak tapi aku aku kesah...? percayalah diorang akan sendiri cool down.

sekarang nie alhamdulillah sangat he makes a lot of improvement! dah boleh sebut Daddy, banana, kalau nyanyi tu ko dah boleh dengar lah sebutannya. ABC , 123, COLOURS,  thanks to youtube! walaupun he can't make sentence like " nak air" or " nak makan" but his improvements was remarkable! kalau dulu dia hanya tahu main je..suara x keluar sekarang ko dah bleh dengar sound yg keluar dr mulut dia. Always said to myself that "it's okay dia baru 2 setengah tahun" he will make more progress later... man man man la kan...budak2 yg istimewa sikit nie kena man man (slow slow) , you cannot force him to speed it up! sebab nanti kalau dia x bleh buat, kite as parents yang frust. Ko ingat aku tak terasa ke kenapa anak org umur 2 tahun dah bleh panggil "mama" "papa" simple2 words..but anak ko diam je...
asal nak susu Aqeel still akan tarik tangan kite pergi dapur and panjat sendiri..(budak2 mcm ni diorang lebih independent) sama gak kalau nak air..taril tangan kite pergi kat tempat coway.
sometime you have to figure it out sendiri apa yang dia nak. Ko kena tepat! kalau salah intepretasi dia akan mengamuk. Itulah anak aku Aqeel! but he is so adorable and smart boy!




ko tengok tu...boleh dia melepak duk atas seat belakang. kadang2 perbuatan dia aku sendiri x bleh nak kata ape...speechless! hahahhaha
But sometime dia lebih cepat tangkap /sharp thinker dari abang dia Affan.

No comments:

Post a Comment

Affan n Aqeel

Affan n Aqeel

Affan - 7 months (so cute ...)

Affan - 7 months (so cute ...)

Shibam Aqeel- 7 months

Shibam Aqeel- 7 months